Acht fasen van het conjoint analysis project

Een conjoint analysis project is op te delen in acht fasen die bij Arenoe Marketing Intelligence los of gezamenlijk kunnen worden afgenomen:

  1. Ontwerp keuzetaken
    • Definiëren van de producteigenschappen
    • Constructie van de productprofielen en keuzetaken
    • Ontwikkelen beeldmateriaal
  2. Ontwerp vragenlijst
    • Opstellen van alle overige vragen die niet tot de conjoint module behoren
  3. Programmeren vragenlijst
    • Verwerken van de vragenlijst tot een interactieve (webbased) versie
  4. Dataverzameling / hosting
    • Hosting vragenlijst
    • Uitvoeren CAWI of CAPI veldwerk
  5. Analyse
    • Opschonen, modelleren en analyseren van de data
  6. Rapportage
    • Vertalen van de uitkomsten naar bedrijfsrelevante output en advies
    • What-if scenario analyse, prijsgevoeligheidsanalyse, productoptimalisatie, etc.
  7. Softwareontwikkeling
    • Programmeren van een software tool (‘marktsimulator’) waarmee de eindgebruiker op een interactieve manier zelf met de onderzoeksuitkomsten aan de slag kan gaan.
  8. Managementpresentaties / workshops / trainingen
    • Ondersteuning bij de uitrol van de onderzoeksresultaten in de organisatie
    • Creëeren van kennis, kunde en draagvlak omtrent de conjoint analysis methode