Toegevoegde waarde

What’s in it for me?

Conjoint analysis is enorm populair onder grote bedrijven. Dit komt onder meer door de betrouwbaarheid van de voorspellingen, de validiteit van de onderliggende wetenschappelijke theorie en de relatief lage kosten voor implementatie. De belangrijkste factor is echter de enorme reikwijdte van de resultaten. Eén goeduitgevoerd conjoint analysis onderzoek levert namelijk het volgende op:

  1. Voorkeur & waardering

    “Onder mannen wordt de keuze voor een auto voor 60% bepaald door het merk”
    “Jongeren zijn bereid € 30,- meer te betalen voor een smartphone als deze van het merk Apple is”

  2. Klantsegmentatie & positionering

    “Er bestaan drie consumentsegmenten in de markt voor wasmiddelen: merktrouwen (40%), prijskopers (35%) en promotiekopers (25%)”
    “Er bestaat een relatief groot en koopkrachtig segment dat momenteel nog door geen enkel product in de categorie wordt bediend”

  3. Marketshare, sales & profit-forecasting

    “Bij een prijsverlaging van 5% verliest een ander product in mijn range weliswaar 2% maar mijn belangrijkste concurrent verliest 10%”
    “Deze productintroductie zal leiden tot 12% extra marktaandeel, 10% extra omzet en 7% extra winst”

  4. Productoptimalisatie

    “De optimale features voor dit product zijn X, Y, Z. Bij een prijs van € 150,- bereikt dit product zijn maximale omzet”
    “De optimale portfolio bestaat uit drie producten met specificaties X, Y, Z en een gezamenlijke prijsstelling van € 99,- ; € 149,- ; € 199,-“
Soorten output van een conjoint analysis studie

Figuur: schematische weergave van de soorten output van een conjoint analysis studie



Oplossingen

Arenoe Marketing Intelligence biedt een totaalpakket aan producten en diensten op het gebied van conjoint analysis.

Contact

Heeft u vragen, wilt u informatie of bent u nieuwsgierig naar onze werkwijze? Bel of mail gerust. We komen graag bij u langs.